کارت‌های بنزین، «استانی» شدند؟


به گزارش رکنا ؛  برخی شهروندان در جریان سفرهای این چند روز مدعی شدند، « کارت بنزین » آنها که برای پلاک تهران است، در مقصد سفرشان، قابل استفاده نبوده و در جایگاه پمپ بنزین استان دیگر، «فاقد اعتبار برای سوخت‌گیری» بوده است.

آنطور که شهروندان به گزارش دادند، جایگاه بنزین در استان مقصد سفر، هنگام وارد کردن کارت سوخت پلاک تهران، در صفحه نمایشگر نوشته است:​

«این کارت مربوط به این منطقه نیست».

صحت و سقم این گزارش‌ها هنوز از سمت وزارت نفت اعلام نشده است.

پیشتر وزارت نفت اعلام کرده بود:شایعاتی که درباره قیمت بنزین در سال آینده وجود دارد،صحت ندارد

در خبری دیگر مدیر شرکت ملی پخش گفته بود: در سیستان و بلوچستان برای خودرو‌های غیر بومی، ۱۰۰ لیتر سهمیه سوخت در نظر گرفته شده تا در طی ماه چهار مرحله هر بار ۲۵ لیتر در هفته بتوانند سوخت دریافت کنند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، آخرین جزییات سهمیه‌بندی بنزین سیستان و بلوچستان را انطور تشریح کرد.

قربانعلی مردانی، ضمن تشریح آخرین جزئیات سهمیه‌بندی بنزین سیستان و بلوچستان و تاکید بر اینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند، گفت: تعداد ۷۶ کارت اضطراری در ۴۴ جایگاه عرضه سوخت سیستان و بلوچستان وجود دارد که شهروندان در صورت نیاز می‌توانند از آنان بهره‌مند شوند.

وی پیرامون انتشار خبری مبنی بر تخصیص سهمیه بنزین در ۴ مرحله در شهرهای حوزه سیستان و زاهدان در برخی از رسانه‌ها، افزود: دو گروه خودرو در سیستان و بلوچستان داریم، دسته اول خودروهایی هستند که کارت سوخت داشته و کدینگ هستند، یعنی به لحاظ قانونی هیچ مشکلی برای دریافت سهمیه دولتی ماهانه (۶۰ لیتر با نرخ اول و ۱۰۰ لیتر با نرخ دوم) نداشته و طبق روال گذشته سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در این گروه، شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی استان، هیچ دخل و تصرفی در سهمیه کارت‌های سوخت استانی ندارند چرا که سامانه هوشمند کشوری بوده و نمی‌توانیم دخل و تصرف داشته باشیم.

 ۷۶ کارت اضطراری در ۴۴ جایگاه عرضه سوخت سیستان و بلوچستان

مدیر شرکت ملی پخش فرورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: نوع دوم، خودروهایی هستند که کدینگ نبوده، یا خودرو کارت نداشته و المثنی بوده یا در نوبت صدور کارت بوده، خودرو نقل و انتقال شده یا مسافر هستند و به هر دلیلی در سیستان و بلوچستان نمی‌توانند با کارت خود سهمیه بنزینی دریافت کنند.

وی اظهار کرد: این افراد می‌توانند از کارت‌های اضطراری موجود در جایگاه‌ها بهره‌مند شوند، در این رابطه تعداد ۷۶ کارت اضطراری در ۴۴ جایگاه عرضه سوخت سیستان و بلوچستان وجود دارد و به افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند طبق روال عادی و از سهمیه بنزین کشوری استفاده کنند خدمات ارائه می‌دهند.

مردانی گفت: این اقدام برای ساماندهی و کنترل استفاده از کارت اضطراری به جهت جلوگیری از سو استفاده‌های موجود و دریافت بنزین به تعداد زیاد توسط یک خودرو انجام شده، بدین جهت، نرم‌افزاری در سیستان و بلوچستان تولید شده که فعلاً به صورت پایلوت در جایگاه‌های ناحیه زابل و زاهدان آغاز به کار کرده است.

وی افزود: برای این دسته از خودروها، ۱۰۰ لیتر سهمیه سوخت در نظر گرفته شده تا در طی ماه چهار مرحله هر بار ۲۵ لیتر در هفته بتوانند سوخت دریافت کنند، بنابراین آنچه در فضای مجازی گفته شده که این ۱۰۰ لیتر به سهمیه خودروها در استان، افزوده شده هیچ ربطی ندارد و این اقدام با هدف کاهش صف‌های طولانی بنزین، ساماندهی و مدیریت سوخت بکارگیری شده است.

وی در بخش دیگر از فرایند اجرای سامانه‌های کنترلی، مدیریتی و نظارتی توزیع سوخت در جایگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد.

مردانی بیان کرد: طرح سامانه دوربین پلاک خوان ثبت نام کدینگ مستقر در ناحیه مرکزی و سامانه نرم افزاری مدیریت عرضه سوخت با کارت اضطراری جایگاه‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: سامانه دوربین پلاک خوان در سطح منطقه تولید شده و برای ثبت مشخصات خودروهای پلاک غیر بومی استان بوده که فرآیند کدینگ کارت سوخت تسهیل خواهد شد و زمان انتظار کدینگ کاهش چشمگیری خواهد یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در خصوص سامانه مدیریت کارت‌های سوخت اضطراری نیز گفت: این سامانه به منظور برنامه‌ریزی توزیع سوخت، جلوگیری از سو استفاده و دریافت گزارش‌های موردنیاز از سوی منطقه زاهدان تولید و به صورت آزمایشی در حال استفاده است.

 

 



منبع

83 بازدید

قیاس کروم سخت و کروم تزئینی

کروم سخت: غول خاموش صنعت کروم سخت یا همان Hard Chrome، قهرمان خاموش دنیای صنعت محسوب…

پیش نیاز مذاکرات دولت پزشکیان با آمریکا و اروپا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه هم میهن نوشت: شاید بتوان گفت که در ابتدا باید تکلیف این…

پیش از وعده اصلی این مواد غذایی را بخورید

قتصاد۲۴- نتایج بسیاری پژوهش‌ها نشان داده است که خوردن سبزیجات غنی از فیبر، پروتئین یا چربی…

تولید گاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی از ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور کرد

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، غلامعباس حسینی، سرپرست مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه…

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران متقاضیان مسکن ملی را در منگنه قرار داده است!

به گزارش رکنا، یکی از متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر پروژه مآب سازه به خبرنگار رکنا گفت: من…

تخصیص ۲۴ هزار قطعه ربع سکه جدید در هفته سوم آبان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران، در هفته جاری سه حراج در…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *