نیازمند ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه هستیم/ چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت گازهای فشرده است

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، دومین کنفرانس گاز‌های فشرده صبح امروز با حضور فعالان این صنعت، شرکت‌ها و علاقه‌مندان به این حوزه آغاز به کار کرد. مهدی پورقاضی، رئیس هیات مدیره انجمن گاز‌های فشرده در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: انجمن گاز‌های فشرده سال ۹۷ تحت پوشش اتاق تهران با حضور ۲۱ شرکت آغاز به کار کرد، در حال حاضر وارد سومین دوره شدیم و تعداد اعضا به ۳۷ شرکت رسیده است.

پورقاضی افزود: مهم‌ترین اهداف انجمن، تصمیم گیری در مورد سیاست‌های مربوط به صنعت گاز فشرده، کمک به تدوین و اجرای استاندارد‌ها و سایر مسائل است. انجمن سه کمیسیون دارد که شامل کمیسیون استاندارد، آموزش و بازرگانی است.

به گفته پورقاضی، دومین کنفرانس گاز‌های فشرده در سه محور برگزار می‌شود. برای رشد صنعت گاز‌های فشرده نیازمند ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه هستیم و لازم است این روند توسعه یابد تا نتایج بهتری بگیریم.

رئیس هیات مدیره انجمن گاز‌های فشرده گفت: طی این سال‌هایی که تحریم هستیم حضور شرکت‌های مطرح در ایران به صفر رسیده در حالی که این برند‌ها در ترکیه و امارات حضور دارند. یک فاصله‌ای در این زمینه ایجاد شده است و باید این گپ را پر کنیم که این روند از طریق ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی ممکن است.

امیرمسعود حبیب‌زاده، دبیرکل انجمن گاز‌های فشرده تهران و دبیر دومین کنفرانس گاز‌های فشرده ایران نیز درخصوص پنل‌های کنفرانس امروز که با عناوین هیدروژن، دنیای بدون کربن، کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و دستاورد‌های نوین صنعت گاز برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اگر بتوانیم در مصارف مختلف هیدروژن را جایگزین سوخت‌های فسیلی کنیم، حدود ۲۰ درصد از انتشار کربن جلوگیری می‌کنیم و می‌توان شرایط بهتری را به لحاظ محیط زیستی فراهم کنیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در کشور در مورد هیدروژن در حال انجام است و امیدواریم دولتمردان همراهی بیشتری داشته باشند تا به نتیجه بهتری برسیم.

حبیب‌زاده ادامه داد: یکی از رویکرد‌های مهم درخصوص کاهش گاز‌های گلخانه‌ای، فناوری جذب و ذخیره سازی کربن است، اگر این فناوری را به درستی به کار بگیریم تا سال ۲۰۵۰ می‌توان بیش از ۱۰ میلیارد تن از انتشار دی اکسید کربن جلوگیری کرد.

دبیرکل انجمن گاز‌های فشرده تهران گفت: کشور ما دارای منابع غنی گاز است و پتانسیل بالایی در این زمینه وجود دارد، اگر مقدار تمرکز بیشتری انجام شود، قطعا اتفاقات خوبی در کشور رخ می‌دهد.

حبیب زاده گفت: با توجه به مذاکرات اخیر به نظرمی رسد چشم انداز خوبی برای این صنعت در پیش است و با ورود تکنولوژی‌های جدید، تغییر فناوری و بالارفتن بهره‌وری قطعا می‌توانیم به شرایط بهتری در این صنعت برسیم.

نیازمند ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه هستیم/ چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت گازهای فشرده استنیازمند ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه هستیم/ چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت گازهای فشرده استنیازمند ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه هستیم/ چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت گازهای فشرده استنیازمند ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه هستیم/ چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت گازهای فشرده استنیازمند ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه هستیم/ چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت گازهای فشرده است

97 بازدید

خبر خوش برای سهامداران «فارس» غول بازار سرمایه، ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی می‌شود

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌عنوان برترین شرکت در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران، از محل سود…

کاهش ۴۰ درصدی مصرف بنزین تکذیب شد / افت مصرف جزئی است

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کاهش ۴۰ درصدی مصرف بنزین را رد کرد.

منتظر قطع برق در زمستان باشید/ بلعیده شدن ذخیره گازوئیل در نیروگاه‌ها

مصرف روزانه ۱۱۰ میلیون لیتری گازوئیل در سبد سوخت نیروگاه‌های کشور، درحالی که هنوز وارد زمستان…

کاهش ۴۰ درصدی مصرف بنزین شایعه یا واقعیت؟ / این آمار از کجا می‌آید؟

در حالی‌که برخی رسانه‌ها از سقوط ۴۰ درصدی مصرف بنزین در روز نخست اجرای طرح جدید…

قیمت جهانی نفت امروز سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ / عقب‌نشینی نفت در سایه تردیدهای اقتصادی

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ با کاهش همراه شد؛ افتی که…

تسلیم شدن وزارت نیرو در برابر خواسته آبفای تهران؛ ۱۲۰ چاه آب در نقاط مختلف پایتخت حفر می‌شود

بحران آب در تهران با عدم بارش‌ها در سال جاری به اوج خود رسید و باعث…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *