تشکیل یک کمیته برای حمایت از سهمداران‌ عدالت

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حجت‌اله صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در مورد این که چگونه عمق بازار سرمایه را که به گفته وزیر اقتصاد 140 میلیارد دلار به اندازه یک شرکت خارجی است را می‌توان افزایش داد،‌ گفت: در حال حاضر شرکتها در بورس کار می‌کنند و با پذیرش شرکتهای بیشتر و سرمایه‌گذاران جدید تر و عرضه اوراق بیشتر مالی می‌توان عمق بازار را افزایش داد.

وی در برابر این گفته که اعتماد مردم به بازار سرمایه بعد از وقایع و ریزش سال 99 کاهش یافته است،‌ گفت: به هر حال مردم در بورس خرید و فروش سهام می‌کنند، هر روز 60 هزار نفر معامله می‌کنند، در طول عمر بازار سرمایه بالا و پائین زیاد دیده شده است. ماهیت بورس همین نوسان است. تلاش می‌کنیم، مردم بیشتری پس اندازهای خود را به بازار سرمایه بیاورند و سرمایه‌گذاری کنند.

صیدی در مورد این که 60 میلیون کد بورسی داریم که 60 هزار معامله‌گر یک از هزار نفر است،‌ گفت: عمده این کد بورسی‌ها متعلق با دارندگان سهام عدالت است، وی در مورد این که 19 میلیون سهامدار عدالت روش مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند،‌گفت: این سهامداران هر وقت خواستند می‌توانند سهام بخرند یا بفروشند، البته برخی سهام‌داران عدالت هم سهام خود را نگه داشته‌اند که از عایدی آن استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس در مورد این که نماد معاملاتی سهام عدالت فعلاً بسته است، چگونه می‌توانند خرید و فروش کنند، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید مجامع عمومی خود را برگزار کنند،‌ تا نمادهای آنها باز شود.

صیدی در مورد اینکه تاکنون مجمع عمومی 8 شرکت استانی سهام عدالت برگزار شده است، اما چرا نماد معاملاتی آنها باز نمی‌شود، گفت: باید مجمع عمومی همه استان‌ها برگزار و وضعیت سهامداری آنها شفاف شود تا همه نمادهای معاملاتی یکباره باز شوند. این شرکتها به بورس آمده‌اند که معامله شوند.

رئیس سازمان بورس در مورد این که مجمع عمومی شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی تا کی برگزار می‌شود‌،گفت: البته برگزاری مجمع استانی دست کانون شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی است،‌ اما پیگیری می‌کنیم که صورتهای مالی حسابرسی شده شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی در کدال افشا شود،‌ آن گاه نمادهای معاملاتی بازگشایی می‌شود.

صیدی در مورد کارگروه سه نفره برای پیگیری منافع سهام‌داران عدالت نیز گفت: این کارگروه سه نفره در سازمان بورس تشکیل می‌شود که سه نفر شامل یک نفر از بخش فنی،‌ یک نفر اجرایی و یک نفر هماهنگ کننده بین تعاونیهای سهام عدالت و شرکتهای استانی سهام عدالت و کانون شرکتهای سرمایه‌گذاری باشد و این افراد کمک کنند که مجامع شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت زودتر برگزار شود و سهام در بورس قابل معامله شود،‌ این فرآیند 2 تا 3 ماه طول می‌کشد.

رئیس سازمان بورس در باره این که چرا هنوز بخشی از سود سال 1401 سهام عدالت پرداخت نشده است‌، گفت: باید صورتهای مالی شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی شفاف شود،‌ هر چه سود شرکتهای سرمایه‌پذیر سهام عدالت دریافت شود،‌ به زودی برای سهام‌داران واریز می‌شود.

وی تاکید کرد،‌ سازمان بورس هم تلاش می‌کند که سودهای سهام عدالت زودتر واریز شود،‌ اما باید سودها از شرکتهای سرمایه‌پذیر دریافت و سپس واریز شود.

90 بازدید

گذرنامه اربعین چند روزه میاد؟ راهنمای جامع گذرنامه زیارتی، ثبت‌نام، دریافت ارز و وام اربعین ۱۴۰۵

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی در سال ۱۴۰۵، تب و تاب عاشقان اباعبدالله (ع)…

آیا امکان پیگیری شکایات مالی از خارج کشور بدون حضور فیزیکی وجود دارد؟

پیگیری شکایات مالی از خارج کشور در بسیاری از موارد بدون نیاز به حضور فیزیکی امکان‌پذیر…

بررسی هزینه سفر جاده ای؛ سوخت، عوارض و خورد و خوراک

طبق گزارش‌های بانک مرکزی در سال ۱۴۰۳، هزینه یک سفر متعارف به یکی از استان‌های شمالی…

نحوه استعلام مالک پلاک خودرو چگونه است؟

گاهی اوقات ممکن است به این نیاز داشته باشیم که بدانیم مالک پلاک یک خودرو چه…

فوری/آغاز نام‌نویسی بیمه تکمیلی طلایی بازنشستگان

ثبت‌نام طرح بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از آذرماه آغاز شده و تا…

میانگین سن بازنشستگی رسماً اعلام شد

صندوق بازنشستگی کشوری آمار رسمی میانگین سن بازنشستگی و وضعیت حقوق‌بگیران را منتشر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *