بخش کشاورزی تحمل کاهش انرژی را ندارد

اقتصادی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، صفدر نیازی شهرکی امروز در نشست برخی از معاونان و مدیران این وزارتخانه و وزارت نیرو اظهار داشت: دلیل این کاهش، استفاده از فن‌آوری های جدید در بخش کشاورزی در راستای ارتقای بهره‌وری و توسعه مصارف خانگی و صنعت است.

وی به مصرف برق در بخش کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: در سال 1404 بخش کشاورزی 45 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف کرده که 15 درصد برق مصرفی کل کشور را تشکیل می‌دهد.

وزارت جهادکشاورزی خواستار اعلام سریع سهمیه آب 1405 شد

نیازی شهرکی اظهار داشت: 60 درصد آب بخش کشاورزی از طریق برق تامین می‌شود که بخشی از آن در تولید حدود 40 میلیون تن محصولات بهاره نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی بر تامین انرژی در بخش کشاورزی برای پایداری امنیت غذایی تاکید و تصریح کرد: قطع برق به تولیدات کشاورزی خسارت وارد می‌کند.

وی گفت: سهم انرژی بخش کشاورزی در کشور شامل برق، گاز و سوخت‌های فسیلی از 9.5 درصد در سال 1346 به 4.2 درصد در سال 1395 رسیده که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: این بخش تحمل کاهش بیشتر انرژی را ندارد.

انتهای پیام/

 

9 بازدید

ماموریت وزارت اقتصاد برای شناسایی ثروتمندان کالابرگ‌بگیر

وزارت اقتصاد مامورشناسایی ثروتمندان کالابرگ‌بگیر با معیارهای مالیاتی شد.

گزارش رسمی/ ده‌ها میلیون آمریکایی دسترسی پایدار به غذای کافی ندارند

ده‌ها میلیون آمریکایی در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که در طول سال دسترسی پایدار به غذای کافی…

افزایش همکاری‌های کشاورزی ایران و پاکستان

وزیر کشاورزی ایران و پاکستان بر افزایش همکاری‌های دو کشور در بخش کشاورزی تاکید کردند.

چند پارگی متولی حوزه زمین و پرونده های خاک خورده

اختلاف رویه دستگاه‌های اجرای در تعیین تکلیف برخی پرونده‌های اراضی، طرح های اقتصادی را متوقف کرده…

اولویت امنیت غذایی در اقتصاد مقاومتی؛از خودکفایی تا اصلاح بازارکشاورزی

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تأکید بر امنیت غذایی، افزایش تولید و اصلاح توزیع، مسیر تاب‌آوری را…

ببینید|مطالبات گندمکاران هفته آینده پرداخت می‌شود

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: 150 همت مطالبات گندمکاران هفته آینده پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *